Wystawa „Tramwaje na Wawrzyńca” to nie tylko wyjątkowe miejsce prezentacji. W ponad stuletniej hali pierwszej krakowskiej zajezdni tramwaju normalnotorowego, zbierze się kilkanaście czynnych, historycznych wagonów tramwajowych, należących do MPK Kraków i Muzeum Inżynierii Miejskiej. Zbiór ten jest obecnie największym i najbardziej reprezentatywnym spośród wszystkich polskich kolekcji zabytkowego taboru. Wystawa dostępna będzie dla zwiedzających od 13 lipca.
Wszystkie pojazdy udostępnione zwiedzającym, zostały pieczołowicie odrestaurowane i w pełni odzwierciedlają stan z lat normalnej eksploatacji.
Wśród nich najcenniejsze to:
-wagon silnikowy SN1 z 1912 roku, należący do pierwszego typu tramwajów normalnotorowych eksploatowanych w Krakowie,
-wagon silnikowy SN4 z 1910 roku, sprowadzony do Krakowa w 1941 roku i pochodzący z Eberswalde, w którym zlikwidowano komunikację tramwajową. Jest to jedyny zachowany pojazd tego typu,
-unikalna lokomotywa tramwajowa BT1 z 1921 roku, pochodząca z Wrocławia, gdzie wykorzystywana była do przetaczania towarowych wagonów kolejowych po sieci tramwajowej,
-wagon doczepny PN3 z 1909 roku, jeden z 20 sprowadzonych do Krakowa w 1941 roku z Norymbergi,
-wagon silnikowy Ring z 1930 roku, pochodzący z Gdańska, jeden z 2 zachowanych egzemplarzy,
-wagon silnikowy SN2 z 1938 roku, jedyny zachowany egzemplarz ostatniego typu wagonów tramwajowych dostarczonych do Krakowa przed wybuchem II wojny światowej.
Wystawie towarzyszyć będą wykłady oraz oprowadzania z przewodnikiem po terenie dawnej zajezdni:
W niedzielę, 15 lipca, godzina: 10.30-11.45 – „Krakowskie tramwaje w turystyce industrialnej miasta”, wstęp wolny.
W niedzielę, 22 lipca, 12 i 19 sierpnia, godzina: 11.00-12.00, oprowadzanie z przewodnikiem po wystawie „Tramwaje na Wawrzyńca” oraz zwiedzanie terenu dawnej zajezdni, udział w ramach biletu wstępu do muzeum, wymagana wcześniejsza rezerwacja.
W piątek, 10 sierpnia, godzina: 11.00-12.00, 14.00-15.00, 17.00-18.00, oprowadzanie z przewodnikiem po wystawie „Tramwaje na Wawrzyńca” oraz zwiedzanie terenu dawnej zajezdni, udział w ramach biletu wstępu do muzeum, wymagana wcześniejsza rezerwacja.