Prosto do rąk własnych – smok wawelski w paczkomacie

Po smoku, który jeździł koleją, czas na smoka podróżującego kurierem! W tegorocznej kampanii turystycznej skierowanej na rodzimy rynek Kraków postawił na branding paczkomatów InPost. W siedmiu polskich miastach białe skrytki pokryły się kolorową grafiką z hasłem „Kraków Cię zasmoczy”, a do około 40 tysięcy użytkowników trafi specjalne zaproszenie.

Kraków stawia na kreatywność i co roku stara się różnicować nośniki reklamowe, za pomocą których prowadzi działania promocyjne na krajowym rynku turystycznym. Tym razem miasto zdecydowało się nawiązać współpracę z firmą InPost, by wykorzystać popularną sieć paczkomatów do przeprowadzenia akcji samplingowej.

23 maja w siedmiu największych miastach – Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Katowicach i Kielcach – rozpoczął się branding paczkomatów, a do wybranych skrytek trafiło smocze zaproszenie. Około 40 tysięcy osób wraz z oczekiwaną paczką zastanie niespodziankę – zaproszenie do spędzenia urlopu pod Wawelem, zawierające ulotkę z kalendarium letnich wydarzeń organizowanych w Krakowie oraz drobny upominek: magnes na lodówkę.

Oczywiście, wzorem lat poprzednich, krakowska oferta turystyczna pojawi się na billboardach i citylightach w największych miastach Polski, będzie też prezentowana w pociągach dalekobieżnych IC i Pendolino. Kampanii towarzyszą kreacje graficzne nawiązujące do smoczej legendy oraz kilkuodcinkowy film viralowy opowiadający o perypetiach owieczki Janiny, która wybiera na urodziny smoka wawelskiego i z determinacją godną pochwały pokonuje kolejne przeszkody. Zaproszenie do Krakowa popłynie z mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji. Kontynuowana będzie też międzymiastowa współpraca promocyjna z Sopotem i Gdynią.

W 2021 r. Kraków zapraszał turystów m.in. poprzez branding dwóch lokomotyw PKP Intercity, co spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem i przyniosło miastu branżowe wyróżnienia, m.in. Róża Regionów w kategorii najlepsze projekty promujące gminy, miasta i regiony.

Fot. Facebook / kraków.pl

Podziel się tą informacją: