Specjalnie z okazji 70-lecia Nowej Huty powstała specjalna identyfikacja wizualna. Grafika, zaprojektowana w estetyce lat 50. i 60. ubiegłego stulecia, nawiązuje do plakatów przypominających o powszechnych i – co najważniejsze – radosnych obchodach świąt takich jak np. Święto Pracy, Dzień Kobiet czy Dzień Dziecka. To kolaż typografii, płaskich plam koloru, organicznych kształtów i zdjęć.
W projekcie pojawiają się odwołania do charakterystycznych miejsc Nowej Huty: Kombinatu (rzeźba znajdująca się przy jego bramie) i Alei Róż (bukiet w przecięciu cyfry siedem). Zielone i niebieskie kształty u dołu plakatu to odniesienia do Zalewu Nowohuckiego i bujnej zieleni dzielnicy. Zdjęcie przedstawia wesołą parę – to zarówno budowniczowie Nowej Huty jak i obecni jej mieszkańcy.
Grafika została dostosowana do funkcjonowania na różnych nośnikach – zarówno drukowanych, tych w przestrzeni miejskiej i wirtualnej. Opracowany został znak graficzny oraz seria pamiątek; nowoczesnych i tych bardziej sentymentalnych. Klucz wizualny identyfikacji jest elastyczny i otwarty na pomysły, które mogą się pojawić w trakcie roku jubileuszowego.
Autorką grafiki jest Jagoda Pecela. Od kilku lat pracuje i mieszka w Nowej Hucie. Oprócz pracy projektowej współtworzy także sklep z wzornictwem vintage „Szpeje” znajdujący się w Muzeum PRL-u i na krakowskim Kazimierzu.
Identyfikacja wizualna (PDF)