V edycja “Pociągu pamięci o św. Janie Pawle II” Kraków – Skawina – Kalwaria Zebrzydowska – Wadowice – Kraków, 16.10.2015 r.

16 października 2015 r. z Krakowa do Wadowic zatrzymując się w Skawinie i Kalwarii Zebrzydowskiej przejechał “Pociąg pamięci o św. Janie Pawle II”.

Foto: Krakowski Portal Edukacji Patriotycznej

To już piąty rok i piąta edycja projektu, który Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana, Małopolskie Centrum Edukacyjne “MEC” oraz Dzielnica I Miasta Krakowa organizują dla mieszkańców Dzielnicy Pierwszej.

Wycieczka-pielgrzymka co roku cieszy się dużym zainteresowaniem uczestników.

Zaczynamy w Krakowie. Z peronu pierwszego Dworca Głównego odjechaliśmy w kierunku miejsc, które zaplanowaliśmy w ten mglisty, a później słoneczny dzień odwiedzić.

W Skawinie, będącej pierwszym punktem na mapie naszej podróży, jak zawsze wzorcowo przygotowanej na przyjęcie pielgrzymów “Pociągu papieskiego”, zostaliśmy przywitani przez maluchy ze skawińskich Przedszkoli nr 1, 2, 3, 5 oraz z Przedszkola “Baśniowy Dworek”. Piękną ekspozycję na sztalugach objaśnił nam Pan Czesław Gąsiorowski. Wcześniej zostaliśmy oficjalnie przywitani przez Pana Burmistrza Miasta i Gminy Skawina. Usłyszeliśmy także opowieść o historycznych wizytach Karola Wojtyły w Skawinie. Pielgrzymi zostali zaproszeni także do udziału w konkursie. Za prawidłowe odpowiedzi organizatorzy zapewnili ciekawe nagrody. Tu wysłuchaliśmy jeszcze koncertu pieśni religijnych w wykonaniu młodzieży z Zespołu Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Skawinie pod kierunkiem Karoliny Grucy i Wojciecha Góralczyka. Były to dla nas chwile prawdziwych wzruszeń. Organizatorzy zapewnili nam przed dalszą podróżą jeszcze kawę i krówki. Zadbali o nas bardzo. W tym czasie maluchy ze skawińskich przedszkoli zwiedziły nasz pociąg. Pożegnały nas później powiewając chorągiewkami w barwach papieskich.

Ze Skawiny stare tory kolejowe poprowadziły nas do miejsca kultu Maryjnego – do Kalwarii Zebrzydowskiej. Z pociągu przesiedliśmy się do autobusów, które podwiozły nas na parking w pobliżu sanktuarium. We mgle gęstej jak mleko wyruszyliśmy na mszę św. do Kalwaryjskiego Sanktuarium Pasyjno-Maryjnego. Mieliśmy to szczęście, że w pewnym momencie zaczęło się pojawiać słońce i zwłaszcza dla miłośników fotografii zrobiło się zjawiskowo. Po mszy zjedliśmy smaczny obiad, a po nim był czas wolny, który bez pośpiechu zagospodarowaliśmy na indywidualne spacery po kalwaryjskich dróżkach.

Ostatnim punktem naszej wycieczki-pielgrzymki wspomnieniowej o Janie Pawle II były Wadowice. Tu w eleganckiej Sali Sokoła wysłuchaliśmy ciekawej prelekcji, którą skierował do nas Pan Michał Siwiec-Cielebon. Dowiedzieliśmy się o zmianach jakie zaszły w Wadowicach od czasu narodzin Karola Wojtyły do teraz. Wysłuchaliśmy anegdot z życia Karola Wojtyły. Dowiedzieliśmy się o wadowickim „Szlaku Jana Pawła II”. Później mieliśmy czas na indywidualne zwiedzanie miasta rodzinnego naszego papieża. Po przyjściu do pociągu dzięki organizatorom z Wadowic zastaliśmy pyszne kremówki, którymi wszyscy zostali poczęstowani. W drodze powrotnej wymienialiśmy się wrażeniami. A było ich mnóstwo.

Wszyscy obecni na koniec pielgrzymki, mówili sobie, do zobaczenia w przyszłym roku.

Zobacz galerię 1

Zobacz galerię 2

Zobacz informację o poprzedniej edycji projektu “Pociąg pamięci o świętym Janie Pawle II”